آموزش موضوعات آرایشی آموزش موضوعات آرایشی .

آموزش موضوعات آرایشی

ناخن های زرد بعد از اکریلیک: علل و درمان

توسط JILL DIDONATO منتشر شده در 27 آوریل 2022
بررسی پزشکی توسط راشل نظریان، MD، متخصص پوست تایید شده از هیئت مدیره FAAD
از نزدیک دست های مانیکور شده یک زن روی صورتش.
LUCAS OTTONE / STOCKSY / BYRDIE
در این مقاله

ناخن های اکریلیک چیست؟
چه چیزی باعث تغییر رنگ بعد از برداشتن ناخن های اکریلیک می شود؟
گزینه های درمان
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد
غذای آماده نهایی
ناخن‌های اکریلیک چیز دیگری به ظاهر شما می‌افزایند - به معنای واقعی کلمه، ناخن‌های شما را به طول جدیدی می‌آورند. مدت‌ها قبل از ژل‌ها، اکریلیک‌ها استانداردی برای ظاهری مجلل و ماندگار برای ناخن‌ها بودند. اما نکته اینجاست: اکریلیک اغلب می تواند به ناخن های طبیعی شما آسیب برساند و باعث زرد شدن آنها شود.

ما مستقیماً به سراغ متخصصان ناخن - متخصص پدیکور مارسلا کورئا و متخصص پوست میشل گرین، MD- متخصص پوست رفتیم تا چگونگی زرد شدن بعد از اکریلیک‌ها، اقدامات لازم در مورد آن و گزینه‌های درمانی را بررسی کنیم. آنچه را که به ما گفتند را بخوانید.محصولات ساین اسکین
با کارشناس ملاقات کنید

Marcela Correa یک متخصص پدیکور پزشکی و صاحب Medi Pedi NYC است.
میشل گرین، MD، یک متخصص پوست و مو دارای گواهی هیئت مدیره است که ناخن ها را در مطب خود در نیویورک درمان می کند.
ناخن های اکریلیک چیست؟
کوریا توضیح می‌دهد که اکریلیک‌ها «با مخلوط کردن یک مونومر مایع و یک پلیمر پودری ایجاد می‌شوند تا یک خمیر قالب‌گیری ایجاد شود که می‌توان از آن برای تقلید ظاهر یک ناخن واقعی پس از سفت شدن و شکل‌دهی مناسب استفاده کرد». گرین خاطرنشان می کند که ماده شیمیایی دیگری به نام اتیل متاکریلات (EMA) در فرآیند اکریلیک استفاده می شود. او می گوید: «EMA چسبی است که به ناخن های مصنوعی اجازه قالب گیری و چسبیدن به ناخن طبیعی را می دهد. "EMA امروزه در محصولات ناخن اکریلیک رایج‌ترین است و برای استفاده بی‌خطر است. متیل متاکریلات (MMA) یکی دیگر از عوامل پیوند دهنده مورد استفاده در محصولات ناخن است."

گرین ادامه می دهد: نشان داده شده است که این مونومر باعث تحریک و مشکلات تنفسی ناشی از استنشاق مداوم مواد شیمیایی مضر و همچنین واکنش های آلرژیک مانند درماتیت تماسی می شود. او می افزاید که "FDA محصولات حاوی 100 درصد مونومر MMA را از بازار حذف کرده است، اگرچه هیچ مقرراتی وجود ندارد که به طور خاص استفاده از MMA را در محصولات آرایشی ممنوع کند."

Correa می گوید که محبوبیت ناخن های اکریلیک به دلیل زیبایی و عملکرد آنها است. اکریلیک امروزه بسیار محبوب است، مخصوصاً روی ناخن‌ها، به دلیل توانایی آسان آن در قالب‌گیری به هر طول و شکلی. این باعث انعطاف‌پذیری بیشتر در هنگام خلاقیت در مورد مد روی ناخن‌ها می‌شود. Correa اشاره می کند که برخی از افراد از اکریلیک برای ناخن های پا نیز استفاده می کنند. روی ناخن های پا، برای پوشاندن یا پنهان کردن ناخن هایی که معمولاً ترک خورده یا شکسته اند، استفاده می شود.

چه چیزی باعث تغییر رنگ بعد از برداشتن ناخن های اکریلیک می شود؟
به گفته گرین، ناخن ها اغلب می توانند فشارسنج سلامت عمومی باشند. او می گوید: تغییر رنگ ناخن طبیعی می تواند به این معنی باشد که عفونت یا قارچ ناخن وجود دارد. اگر ناخن همچنان زرد باشد، می‌تواند نشانه‌ای از چیزهای جدی‌تری مانند کمبود ویتامین یا مواد معدنی باشد. در برخی موارد، ناخن‌هایی که علی‌رغم درمان زرد باقی می‌مانند، می‌توانند نشانه بیماری تیروئید، پسوریازیس یا دیابت باشند. برخی از رایج ترین دلایل زرد شدن ناخن ها بعد از اکریلیک را بخوانید.

عفونت قارچی
به گفته کارشناسان ما، عفونت قارچی شایع ترین علت زردی است. گرین توضیح می دهد: «قارچ ناخن، که به نام اونیکومیکوزیس نیز شناخته می شود، توسط نوعی قارچ به نام درماتوفیت ایجاد می شود. گونه‌هایی که معمولاً در ایالات متحده باعث قارچ ناخن می‌شوند، Trichophyton rubrum، Trichophyton mentagrophytes و Epidermophyton flocغیر مجاز می باشدum هستند. عفونت قارچی ناخن به صورت یک نقطه سفید یا زرد در زیر نوک ناخن دست یا پا شروع می‌شود.

اگر عفونت قارچی در حین روشن شدن اکریلیک ایجاد شود، حذف نادرست می تواند وضعیت را بدتر کند. گرین می گوید: «اغلب، برداشتن نادرست ناخن آکریلیک به ناخن های طبیعی زیرین آسیب می رساند. "فرایند برداشتن نیاز به سوهان زیاد و استفاده از مواد شیمیایی دارد. اگر ناخن ها بیش از حد سوهان کشیده شوند، ناخن نازک و ضعیف می شود. همچنین پاک کننده های بی کیفیت نیز می توانند پوست اطراف ناخن را تحریک کنند." او خاطرنشان می کند که هنگام برداشتن یا تمیز کردن ناخن ها، بهتر است از لاک پاک کن غیر استون استفاده کنید. استفاده از لاک پاک کن سنتی استون می تواند زردی را تشدید کند.

به گفته گرین، با پیشرفت عفونت قارچی ناخن، تغییر رنگ زرد تنها علامت آن نیست. این می تواند باعث تغییر رنگ ناخن و همچنین ضخیم شدن و خرد شدن لبه ناخن شود. سایر علائم قارچ ناخن عبارتند از تغییر شکل، بوی بد، یا بافت شکننده و شکننده.
کم آبی بدن
همانطور که پوست شما ممکن است دچار کم آبی شود، ناخن های شما نیز دچار کم آبی می شوند. کوریا می‌گوید: «تغییر رنگ ناخن اغلب به این دلیل اتفاق می‌افتد که ناخن‌ها از تمام مواد شیمیایی کم آب می‌شوند. گرین اضافه می کند که گاهی اوقات مواد شیمیایی تشکیل دهنده اکریلیک ها ممکن است به خطر بیفتند و احتمال زرد شدن را بیشتر افزایش دهند. او می‌گوید: «اگر یک مونومر قدیمی با یک مونومر جدید مخلوط شود، حتی اگر همان مارک باشد، ممکن است یکپارچگی محصول را کاهش دهد زیرا مواد شیمیایی در ظروف در طول زمان به واکنش ادامه می‌دهند.

لکه ها
به گفته گرین، ناخن ها را می توان با لاک لکه دار کرد، اگرچه این امر معمولاً برای ناخن های طبیعی اتفاق می افتد. او اضافه می کند که سیگار کشیدن می تواند باعث ایجاد لکه های زرد روی ناخن های اکریلیک یا بعد از آن شود. نیکوتین به زرد شدن ناخن ها کمک می کند، بنابراین بهتر است هنگام سیگار کشیدن دستکش بپوشید، از جا سیگاری یا بخارساز استفاده کنید یا به طور کلی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
گزینه های درمان
اگرچه گرین خاطرنشان می کند که هیچ "درمان واقعی برای لکه ناخن وجود ندارد، زیرا اغلب به خودی خود برطرف می شود، اما چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش اثر زردی انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر عفونت قارچی ادامه یابد، باید به دنبال مراقبت از متخصص پوست باشید.

درمان خیساندن ناخن
هر دو درمان های Correa و Green مانند خیساندن ناخن برای کاهش ظاهر زردی. گرین توصیه می کند ناخن های خود را در محلول پراکسید هیدروژن خیس کنید تا زردی را کاهش دهید. "ناخن های خود را در پراکسید هیدروژن رقیق خیس کنید. محلول باید دارای نسبت 1:3 باشد که از یک قسمت پراکسید و سه قسمت آب تشکیل شده باشد."

پس از خیساندن ناخن، Correa مرطوب کننده را توصیه می کند. زمانی که صحبت از رشد ناخن‌های سالم و زیبا می‌شود، مرطوب‌کردن بسیار مهم است. من برای قوی‌تر کردن ناخن‌های Gehwol's Nail Care (25 دلار) را پیشنهاد می‌کنم. او همچنین یک داروی DIY را به شکل خمیر خانگی پیشنهاد می کند. "یک دوتایی عالی روغن زیتون فوق بکر مخلوط با سیر خرد شده است. هفته ای یک بار روی ناخن های خود استفاده کنید. سیر حاوی سلنیوم است که باعث رشد و استحکام ناخن ها می شود و ویتامین E [در روغن] رطوبت را افزایش می دهد."

داروهای ضد قارچ خوراکی یا موضعی
اگر زردی ناخن به دلیل عفونت قارچی باشد، بهترین راه درمان، به گفته کارشناسان ما، مشورت با یک متخصص پوست است تا مطمئن شوید که قارچ خاص را به درستی درمان می کنید. "هر نشانه ای از عفونت قارچی روی ناخن باید با داروهای ضد قارچی درمان شود، چه موضعی و چه خوراکی. به شدت توصیه می شود که به متخصص پوست مراجعه کنید تا بتوان ناخن ها را برای تعیین نوع دقیق قارچ کشت داد و درمان را بر اساس آن تنظیم کرد. چه چیزی در مبارزه با قارچ خاص بهتر عمل می کند."

از پوشیدن اکریلیک استراحت کنید
کارشناسان ما به شما پیشنهاد می‌کنند در صورت مشاهده هرگونه تغییر رنگ، از اکریلیک فاصله بگیرید. کوریا می‌گوید: ابتدا اکریلیک‌ها را پاک کنید و حداقل دو تا سه هفته از لاک ناخن (مخصوصاً ژل لاک) استفاده نکنید. او توصیه می کند که در این مدت از خیس شدن ناخن خودداری کنید. هنگام دوش گرفتن یا به طور کلی خیس شدن ناخن‌های آسیب‌دیده را بپوشانید. من پیشنهاد می‌کنم از آستین‌های ضدحساسیت Fungi Fix (25 دلار) برای جلوگیری از رطوبت در هنگام رشد ناخن استفاده کنید.

گرین توصیه می‌کند که پس از سه ماه استفاده مداوم از ناخن‌های اکریلیک، دو تا سه ماه از اکریلیک‌ها فاصله بگیرید و به ناخن‌های طبیعی خود فرصت تقویت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد
اگر به گفته گرین، «زردی ناخن پس از رشد ناخن جدید، درمان‌های خانگی و زمان ادامه داشت، به دنبال یک متخصص پوست باشید». نشانه‌های عفونت قارچی نشانه‌ی خوبی برای مراجعه به متخصص پوست است. Correa خاطرنشان می کند که اگر هر گونه خرد شدن رخ دهد یا اگر ناخن (ها) "به نظر می رسد که بیشتر جدا شده اند"، وقت آن است که با یک متخصص پوست مشورت کنید.

غذای آماده نهایی
علاوه بر زرد شدن، اکریلیک ها می توانند چندین خطر برای سلامت ناخن شما ایجاد کنند. به گفته گرین، «استفاده از ناخن های اکریلیک مستلزم آن است که سطح ناخن ناصاف باشد». تکنسین ها سطح ناخن را سوهان می بندند تا بافت مورد نظر را به دست آورند و سپس چسب را اعمال می کنند. او می‌گوید: «از آنجایی که ناخن‌های آکریلیک سفت‌تر هستند و می‌توانند پیوند قوی‌تری نسبت به ناخن طبیعی و بستر ناخن ایجاد کنند، هر ضربه‌ای مانند ضربه یا ضربه به ناخن می‌تواند ناخن طبیعی را در پایه بلند کند.»

برای حذف صحیح اکریلیک ها، یک تکنسین باید یک بار دیگر ناخن ها را سوهان بکشد. اگر ناخن ها بیش از حد سوهان شوند، گرین متوجه می شود که ضعیف، شکننده و آسیب دیده می شوند. با این حال، اگر متوجه شدید که نمی‌توانید بدون اکریلیک‌هایتان زندگی کنید، تا زمانی که استراحت می‌کنید و مرتباً سالن‌های تمیز می‌کنید – و درمان‌های بهداشتی ناخن را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهید، می‌توانید زردی ناخن‌هایتان را که اغلب همراه با اکریلیک است، کاهش دهید.

کرم ضد آفتاب سان سیف

کرم ضد آفتاب خارجی

کرم ضد آفتاب به انگلیسی

کرم ضد آفتاب LABIOTTE

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

کرم ضد آفتاب jorjie

کرم ضد آفتاب لافارر

کرم ضد آفتاب لانسون فاقد چربی

کرم ضد آفتاب لانسون شماره ۲

کرم ضد آفتاب لانسون شماره 1

کرم ضد آفتاب لانسون خوبه

کرم ضد آفتاب لانسون برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب لانسون شماره ۳

کرم ضد آفتاب لانسون بژ روشن قیمت

کرم ضد آفتاب لانسون فاقد چربی نی نی سایت

کرم ضد آفتاب سان سیف خوبه

کرم ضد آفتاب سان سیف بژ روشن

کرم ضد آفتاب سان سیف برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب سان سیف مردانه

مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب سان سیف

کرم ضد آفتاب سان سیف ضد چروک

قیمت ضد آفتاب سان سیف فاقد چربی

کرم ضد آفتاب سان سیف نی نی سایت

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

کرم ضد آفتاب LABIOTTE

کرم ضد آفتاب خارجی

کرم ضد آفتاب بیزانس

کرم ضد آفتاب سان سیف

کرم ضد آفتاب jorjie

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب بیودرما

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا نی نی سایت

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس

کرم ضد آفتاب سان سنس

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

ضد افتاب ایرانی چه مارکی خوبه

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

کرم ضد آفتاب ژرژیه

کرم ضد آفتاب ژرژیه دیجی کالا

کرم ضد آفتاب ژرژیه نی نی سایت

انواع کرم ضد آفتاب الارو

کرم ضد آفتاب ببک

Jorjie کرم

بهترین کرم ضد آفتاب

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک خارجی

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی

بهترین کرم ضد آفتاب نی نی سایت

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

بی بی کرم ساین اسکین خوبه

بی بی کرم ساین اسکین نی نی سایت

بی بی کرم ساین اسکین دیجی کالا

قیمت بی بی کرم دیجی کالا

کرم ضد لک ساین بیوتی

محصولات ساین اسکین

بی بی کرم ps قیمت


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۰:۳۳ توسط:سورن موضوع: نظرات (0)