آموزش موضوعات آرایشی آموزش موضوعات آرایشی .

آموزش موضوعات آرایشی

ضد آفتاب ها

در Meyler's Side Effects of Drugs (نسخه شانزدهم)، 2016

اندام ها و سیستم ها
تغذیه
ضدآفتاب ها می توانند تشکیل ویتامین D را کاهش دهند. اثرات پیشگیرانه استفاده منظم از ضد آفتاب ها بر روی کراتوزهای اکتینیک، کارسینوم سلول سنگفرشی و کارسینوم سلول بازال در 120 گیرنده پیوند عضو با نقص ایمنی مزمن (هر کدام 40 مورد برای قلب، کلیه و کبد) مورد مطالعه قرار گرفته است. 60 نفر از آنها روزانه یک ضد آفتاب با طیف وسیع با دوز 2 میلی گرم بر سانتی متر مربع برای سر، گردن، ساعد و دست ها استفاده کردند و با 60 فرد کنترل که از نظر سن، جنس، نوع پوست، پیوند، مدت زمان پیوند، و بدخیمی های پوستی قبلی پس از پیوند [2]. در طی 24 ماه، 42 بیمار 82 کراتوز اکتینیک جدید، 8 مورد سرطان سلول سنگفرشی مهاجم جدید، و 11 مورد کارسینوم سلول بازال ایجاد کردند. موارد کمتری از کراتوز اکتینیک در افرادی که از ضدآفتاب استفاده می کردند مشاهده شد. با میانگین 5.6 استفاده در هفته در طول 24 ماه مطالعه، کرم ضد آفتاب به طور کلی به خوبی تحمل شد. غلظت سرمی 25-هیدروکسی کوله کلسیفرول در افرادی که از ضد آفتاب بدون جایگزینی کافی استفاده می کردند کمتر بود.بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

ایمونولوژیک
حساسیت نوری واقعی به ضدآفتاب ها نادر است، اما افزایش استفاده از ضد آفتاب ها منجر به افزایش گزارش واکنش های نامطلوب به این محصولات شده است. واکنش‌های فوتوآلرژیک در 11 بیمار که خود را به عنوان «آلرژیک» به ضدآفتاب‌ها معرفی کرده‌اند، بررسی شده است [3]. آنها پرسشنامه هایی را درباره انواع ضدآفتاب هایی که استفاده می کردند و زمان واکنش آنها پر کردند. آنها سپس موافقت کردند که با ترکیبات ضدآفتاب فعال، از جمله Anthelios SX (حاوی مکسوریل SX) و فیلترهای فرابنفش Tinosorb M و Tinosorb S، تحت آزمایش فوتوپچ قرار گیرند. آزمایش استاندارد آلرژن نیز انجام شد. هشت بیمار تست پچ منفی داشتند. یکی به بنزوفنون-2 واکنش نشان داد. دیگری واکنش قبلی به دی اکسید تیتانیوم و اگزالات تیتانیوم داشت اما به تیتانیوم پوشش داده شده با سیلیکون واکنش نشان نداد. دیگری واکنش هایی به بنزوفنون-3 و اتیل هگزیل دی متیل پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA) داشت. هیچ کدام به Tinisorbs یا Anthelios SX واکنش نشان ندادند. چند واکنش مثبت به آلرژن‌های استاندارد مرتبط نبود. اگرچه این مطالعه کوچک است، اما به موازات مطالعات قبلی است که به این نتیجه می رسد که حساسیت بیش از حد واقعی تاخیری نوع IV (درماتیت تماسی آلرژیک و آلرژی نوری) به کرم های ضد آفتاب کمتر از آن چیزی است که بیماران تصور می کنند.

تست فوتوپچ با ضد آفتاب در سوئد بررسی شده است [4]. بین سال‌های 1990 و 1996، 355 بیمار مشکوک به حساسیت به نور با هفت ضدآفتاب (benzophenone-3 (Eusolex 4360)، ایزوپروپیلدی‌بنزوئیل متان (Eusolex 8020)، butylmethoydibenzoylmethane, p. اسید (Eusolex 232)، 4-methylbenzylidene کافور (Eusolex 6300)؛ 2٪ پترولاتوم). 42 واکنش آلرژیک در 28 بیمار وجود داشت. رایج ترین آلرژن بنزوفنون-3 (Eusolex 4360)، با 15 فتوکنتاکت و یک واکنش آلرژیک تماسی، و پس از آن 8 واکنش تماسی با نور و چهار واکنش تماس آلرژیک به ایزوپروپیل دی بنزوئیل متان (Eusolex 8020) بود. در شش مورد، واکنش‌های فوتوکانتکت به دلیل بوتیل متوکسی دی بنزوئیل متان بود (Parsol 1789). فنیل بنزیمیدازول سولفونیک اسید (Eusolex 232) باعث دو مورد آلرژی فوتوکانتکت و بنزوفنون-3 باعث کهیر تماسی در یک بیمار شد.

در یک مطالعه ایتالیایی فرکانس مشابهی از درماتیت فوتوکانتکت با Eusolex 4360، Eusolex 8020 و Parsol 1789 وجود داشت، که در آن 9 بیمار از 36 بیمار هنگام تست فوتوپچ با ضد آفتاب (UVA 10 J/m2) واکنش مثبت داشتند [5]. در 19 بیمار با تست فوتوپچ مثبت به ضدآفتاب در بین تمام بیمارانی که بین سال‌های 1992 و 1999 تحت آزمایش فوتوپچ قرار گرفتند (در مجموع ذکر نشده) 21 آزمایش فوتوپچ مثبت برای عوامل ضد آفتاب وجود داشت [6]. نه بیمار به اکسی بنزون، هشت بیمار به بوتیل متوکسی دی بنزوئیل متان، سه بیمار به متوکسی سینامات و یک نفر به بنزوفنون واکنش نشان دادند. هیچ واکنشی به پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA) وجود نداشت که منعکس کننده افزایش استفاده از ضد آفتاب های بدون PABA است. شش بیمار نیز آزمایش پچ مثبت برای اجزای پایه ضد آفتاب مانند عطرها داشتند که می تواند تشخیص را پیچیده کند.

اکسی بنزون ​​پرمصرف ترین بنزوفنون در کرم های ضد آفتاب است که تخمین زده می شود در 20 تا 30 درصد محصولات تجاری وجود داشته باشد. سمیت نوری و درماتیت تماسی آلرژیک شرح داده شده است، اما گزارش‌هایی از نوع فوری حساسیت بسیار کمیاب است.

کرم ضد آفتاب سان سیف

کرم ضد آفتاب خارجی

کرم ضد آفتاب به انگلیسی

کرم ضد آفتاب LABIOTTE

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

کرم ضد آفتاب jorjie

کرم ضد آفتاب لافارر

کرم ضد آفتاب لانسون فاقد چربی

کرم ضد آفتاب لانسون شماره ۲

کرم ضد آفتاب لانسون شماره 1

کرم ضد آفتاب لانسون خوبه

کرم ضد آفتاب لانسون برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب لانسون شماره ۳

کرم ضد آفتاب لانسون بژ روشن قیمت

کرم ضد آفتاب لانسون فاقد چربی نی نی سایت

کرم ضد آفتاب سان سیف خوبه

کرم ضد آفتاب سان سیف بژ روشن

کرم ضد آفتاب سان سیف برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب سان سیف مردانه

مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب سان سیف

کرم ضد آفتاب سان سیف ضد چروک

قیمت ضد آفتاب سان سیف فاقد چربی

کرم ضد آفتاب سان سیف نی نی سایت

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

کرم ضد آفتاب LABIOTTE

کرم ضد آفتاب خارجی

کرم ضد آفتاب بیزانس

کرم ضد آفتاب سان سیف

کرم ضد آفتاب jorjie

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب بیودرما

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا نی نی سایت

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس

کرم ضد آفتاب سان سنس

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

ضد افتاب ایرانی چه مارکی خوبه

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

کرم ضد آفتاب ژرژیه

کرم ضد آفتاب ژرژیه دیجی کالا

کرم ضد آفتاب ژرژیه نی نی سایت

انواع کرم ضد آفتاب الارو

کرم ضد آفتاب ببک

Jorjie کرم

بهترین کرم ضد آفتاب

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک خارجی

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی

بهترین کرم ضد آفتاب نی نی سایت

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

بی بی کرم ساین اسکین خوبه

بی بی کرم ساین اسکین نی نی سایت

بی بی کرم ساین اسکین دیجی کالا

قیمت بی بی کرم دیجی کالا

کرم ضد لک ساین بیوتی

محصولات ساین اسکین

بی بی کرم ps قیمت


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۱:۴۹ توسط:سورن موضوع: نظرات (0)